Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

Nyheter Tungtransport
Slik håper partene anlegget vil se ut i slutten av 2022. Skisse: Hyvia

Hyvia øker satsingen på hydrogen

Er i full gang med et 3000 kvadratmeter stort hydrogenanlegg i Frankrike, sammen med Renault og Plug Powers.

Kun 9 måneder etter at samarbeidsavtalen mellom Hyvia, Renault-gruppen og Plug Powers ble inngått, har den altså begynt å vise frukter.

Det nye hydrogenanlegget ligger på Refactory, som er Renault-gruppens dedikerte område for sirkulærøkonomi i Flins, Frankrike, melder Hyvia i dagens pressemelding.

Mye skal skje i løpet av 2022

Selv om det 3000 kvadratmeter store området per i dag bare rommer noen få elementer er de 15 ansatte allerede i full gang, for det er mye som skal på plass i løpet av året:

De skal montere og teste brenselcellemoduler basert på Plug Powers egen teknologi. Kapasiteten skal ligge på 1000 brenselceller per år, og brenselcellene på 30 kW skal drive Renault Master H2-TECH-porteføljen (som består av flere karosserityper, inkludert busser). Anlegget vil i tillegg ha hydrogendrevne gaffeltrucker.

LES OGSÅ: Everfuel åpner nok en fyllestasjon

I tillegg skal det settes opp fyllestasjoner, samt at de skal  starte produksjon av hydrogen med sin egen elektrolysator som til å begynne med skal ha en kapasitet på 450 kilo hydrogen per dag.

Hyvia har imidlertid ingen planer om å stoppe der. Anlegget skal øke både når det gjelder produksjon og omfang de neste årene:

— Det har vært travelt siden avtalen ble inngått, sier David Holderbach, adm. dir i Hyvia. Det har vært en stor utfordring, men med ekspertisen Renault bringer med seg fra bilindustrien og Plug Powers kompetanse innen nøkkelferdige hydrogen- og brenselcelleløsninger hadde vi heldigvis et godt utgangspunkt, avslutter han i pressemeldingen.

Hexagon Purus med ny amerikansk kontrakt: — En gamechanger

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Hydrogen24