Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

Nyheter Tungtransport
Her ser du en av ASKOs første hydrogenbiler – dette er riktignok en ombygget Scania-modell. Foto: Roger Sæther / ASKO

Scania med nytt hydrogen-prosjekt

Scania samarbeider med Cummins om 20 lastebiler som skal kjøre på grønt hydrogen i HyTrucks-prosjektet.

Når det gjelder nullutslippskjøretøyer har Scania selv sagt at de har hovedfokus på rene elkjøretøyer. Det betyr likevel ikke at de har skrinlagt hydrogen for godt, noe de nye trekkvognene til Asko er et godt eksempel på.

Og det stopper ikke der heller.

Samarbeider med Cummins

På Scanias nettsider kan man nemlig lese at de nå skal plassere brenselsceller og hydrogentanker fra Cummins på 20 av deres egne elektriske trekkvogner.

De 20 lastebilene skal leveres for videre testing hos HyTrucks i 2024, et fellesprosjekt i Nederland i regi av Air Liquide og havne-myndighetene i Rotterdam.

— Selv om ren eldrift ser ut til å bli vårt hovedspor er vi åpne for hva kundene våre ønsker. Dette er også en fin måte å styrke Scanias samarbeid med Cummins på, sier Fredrik Allard, leder for E-mobility i Scania.

— I enkelte operasjoner og geografier ser vi jo at ren batteridrift ikke vil fungere optimalt, og da vil kjøretøy med brenselceller være et godt alternativ. Vi holder derfor en tett dialog med våre kunder om hva som er best både for deres totale driftsøkonomi og planeten vår, avslutter han.

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Hydrogen24