Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

Nyheter Tungtransport
De klassiske Coca-Cola trailerne er lette å kjenne igjen i bybildet, og fremover vil flere av dem kjøre på hydrogen. Foto: Pexels/ Mateusz-Dach

 

Coca-Cola skal kutte utslippene med el, hydrogen og biogass

Skal de nå målet om å redusere klimaavtrykket fra transporten innen 2040 må de tenke nytt.

Det er Coca-Cola Italia (CCHBC) og deres fire store transportselskaper (henholdsvis Italtrans, Number1, Casilli Enterprise og Favaro Servizi), som selv forteller at de har inngått en samarbeidsavtale om å kutte karbonutslippene fra deres samlede godstrafikk.

Det er ingen liten oppgave. De har derfor fått bistand fra de  London-baserte energirådgiverne i Ikigai Capital (IKIGAI).

Vil ikke låse seg til en bestemt teknologi

Partene har bestemt seg for å etablere fossilfrie hubber, der det å tilby både elektrisitet, hydrogen og biogass anses som helt avgjørende for å lykkes.

— Vårt utgangspunkt er at det finnes mer enn en løsning når man skal avkarbonisere transportsektoren, sier Roberto Castiglioni, administrerende direktør i Ikigai Capital.

— Vi mener derfor at multi-drivstoffhuber, der man tilbyr både elektrisitet, hydrogen og biogass er veien å gå, avslutter han.

Å lage multifuel-løsninger er også en maritim suksessfaktor:

Det viktigste er at det er fossilfritt

— Vi innser at det blir en enorm utfordring å oppnå et netto nullutslipp i transportsektoren. Samtidig vet vi at det nå er helt nødvendig med en endring, og der ønsker vi å være blant de beste i klassen, sier Manuel Biella, direktør for Coca-Colas italienske forsyningskjede.

— Det gjør også at vi må støtte våre transportører når de har valgt den miljøvennlige løsningen som passer best for dem, og det gjør vi best ved å investere slik at vi samlet sett oppnår en bærekraftig logistikksektor, avslutter han.

En 15-liters forbrenningsmotor som går på hydrogen!

 

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Hydrogen24