Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

Nyheter Politikk
Illustrasjonsbilde: Pixabay

Krever hydrogenkvote for skipsfarten

En bred koalisjon av energileverandører, rederier og organisasjoner har nå bedt EU om å innføre en minimumskvote på 6% bærekraftig og skalerbart hydrogendrivstoff innen 2030.

Det bekrefter den Brusselbaserte interesseorganisasjonen Hydrogen Europe på sine nettsider i dag, og blant de øvrige medlemmene finner vi blant annet Siemens Energy, Viking Cruises, Green Power Denmark, og  Transport&Environment (T&E.)

Historikk

I fjor foreslo EU-kommisjonen å innføre en lov om skipsdrivstoff (FuelEU Maritime Regulation) som tar sikte på å øke bruken av alternative marine drivstoff.

I følge Hydrogen Europe går imidlertid ikke denne loven langt nok. I stedet for å bedre konkurranseevnen til bærekraftig og skalerbart e-drivstoff, risikerer den i stedet å fremme billigere fossildrivstoff.

Koalisjonen har derfor bedt Europaparlamentet og EU-rådet om å forbedre forslaget ved å inkludere en dedikert underkvote for e-drivstoff i den foreslåtte forordningen.

— FuelEU Maritime-forslaget går ikke langt nok, og dette har blitt spesielt tydelig etter at REPowerEU har økt ambisjonsnivået, sier Daniel Fraile, Chief Policy Officer i Hydrogen Europe. Vi må ha forslag som gir et klart signal om hydrogen og hydrogenbasert e-drivstoff i maritim sektor, sier han.

— Vi oppfordrer derfor Europaparlamentet og EU-medlemsstatene til å anerkjenne rollen til disse teknologiene og akselerere utplasseringen av dem for å dekarbonisere europeisk og global skipsfart. Bærekraftig hydrogen og e-drivstoff, spesielt når de produseres fra fornybare kilder, må stimuleres av et dedikert delmål og en multiplikator som vil øke investeringene i disse drivstoffene, avslutter Fraile.

TRYKK HER FOR Å SE INNHOLDET I KOALISJONENS KRAV!

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Hydrogen24