TECO 2030 med ny BWTS-bestilling
TECO 2030 har fått nok en bestilling på sitt Ballast Water Treatment System (BWTS). Ordren har en verdi på cirka 800.000 kroner.
Kjøperen er CMI Ship Management, som skal installere BWTS-systemet på skipet MV Quest.
I følge børsmeldingen er dette den femte bestillingen TECO 2030s team i Miami har fått på BWTS-systemet, og TECO 2030 benytter dermed anledningen til å minne om at de kan levere til kunder over hel verden.
Hva gjør BWTS egentlig?
Ballast brukes til å stabilisere skip i henhold til lasten det frakter. For å hindre at ballastvannet inneholder uønskede organismer eller arter, må imidlertid ballastvannet renses før det slippes tilbake til sjøen igjen.
BWTS-systemet sørger altså for at dette blir gjort.
I følge TECO 2030 overholder deres system de nye G8-kravene fra oktober 2020, og er i samsvar med reglene stilt av International Maritime Organization og United States Coast Guard.
— Dette salget er med på å redusere utslipp og forurensing fra skipstrafikken, og gir oss en jevn inntektsstrøm mens vi jobber videre mot vårt ambisiøse prosjekt, nemlig vår Marine Fuel Cell, sier Tore Enger – konsernsjef i TECO 2030. Dette er en hydrogenbasert brenselcelle som er spesielt utviklet for maritim bruk, sier han.
— Den nye bestillingen fra CMI Ship Management er ellers et godt eksempel på hvordan vi kombinerer kortsiktige salg med langsiktig utvikling. Innen 2024 vil jo alle skip trenge et system for behandling av ballastvann, og det kan altså vi levere, avslutter han.
Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!