Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Always Active
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

No cookies to display.

Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

No cookies to display.

Nyheter Maritimt
Foto: TECO 2030

TECO 2030 med ny BWTS-bestilling

TECO 2030 har fått nok en bestilling på sitt Ballast Water Treatment System (BWTS). Ordren har en verdi på cirka 800.000 kroner.

Kjøperen er CMI Ship Management, som skal installere BWTS-systemet på skipet MV Quest.

I følge børsmeldingen er dette den femte bestillingen TECO 2030s team i Miami har fått på BWTS-systemet, og TECO 2030 benytter dermed anledningen til å minne om at de kan levere til kunder over hel verden.

Hva gjør BWTS egentlig?

Ballast brukes til å stabilisere skip i henhold til lasten det frakter. For å hindre at ballastvannet inneholder uønskede organismer eller arter, må imidlertid ballastvannet renses før det slippes tilbake til sjøen igjen.

BWTS-systemet sørger altså for at dette blir gjort.

I følge TECO 2030 overholder deres system de nye G8-kravene fra oktober 2020, og er i samsvar med reglene stilt av International Maritime Organization og United States Coast Guard.

— Dette salget er med på å redusere utslipp og forurensing fra skipstrafikken, og gir oss en jevn inntektsstrøm mens vi jobber videre mot vårt ambisiøse prosjekt, nemlig vår Marine Fuel Cell, sier Tore Enger – konsernsjef i TECO 2030. Dette er en hydrogenbasert brenselcelle som er spesielt utviklet for maritim bruk, sier han.

— Den nye bestillingen fra CMI Ship Management er ellers et godt eksempel på hvordan vi kombinerer kortsiktige salg med langsiktig utvikling. Innen 2024 vil jo alle skip trenge et system for behandling av ballastvann, og det kan altså vi levere, avslutter han.

Mer om BWTS-systemet til TECO 2030 her

Relaterte artikler
Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Hydrogen24