Interessert i å lære mer om innkjøp?
Blir du fort engasjert i faglige utfordringer og har en idé til hvordan de kan løses? Da er du velkommen til å søke hos oss!
Seksjon for anskaffelser og avtaleforvaltning (ANSA) har ansvar for å gjennomføre anskaffelser over kr 100 000 i etaten. Vi er en seksjon som består av 18 engasjerte kollegaer, som gjennomfører fremtidsrettede og brukerorienterte anskaffelser og følger opp avtaler ihht. vilkår. Renovasjons- og gjenvinningsetaten kjøper varer og tjenester for rundt 700 millioner kroner årlig, så det sier seg selv at vi må forvalte fellesskapets midler riktig.
Vi søker nå en engasjert medarbeider, som gjerne kan være forholdsvis nyutdannet, eller ha relevant utdannelse og noen års erfaring innenfor området. Det viktigste for oss er at du ønsker å gjennomføre de gode anskaffelsene. Hos oss vil du få anledning til å lede ulike typer anskaffelser med stor verdi, og være med på å videreutvikle faget. Vi skal være en aktør som positivt utfordrer og bidrar til samfunnsutviklingen gjennom våre anskaffelser.
Du bygger gode relasjoner internt og eksternt og trives med å arbeide sammen for å finne gode løsninger med dyktige folk enten de er lærlinger, fagarbeider, ingeniør eller direktør. Det er en fordel om du liker å sette deg inn i nye fagområder, har stor arbeidskapasitet og kommersiell teft. Det siste er viktig fordi det er byens innbyggere som finansierer virksomheten vår via renovasjonsgebyret. Da gjelder det å få mest mulig ut av disse midlene!
Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise?
Arbeidsoppgaver
- Gi operativ bistand til etatens avdelinger i aktiviteter knyttet til optimal anskaffelsesprosess
- Utøve arbeidsoppgaver ihh.t. lov og forskrift om offentlige anskaffelser, samt kommunens anskaffelsesreglement og interne prosedyrer
- Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser, herunder analyse, planlegging, utarbeidelse av kontraktstrategi og konkurransedokumenter, utlysning og forhandling
- Evaluering av konkurransen i samarbeid med øvrige avdelinger
- Bidra til å videreutvikle kompetanse på innkjøpsområdet i etaten og aktivt identifisere forbedringsområder innen anskaffelsesprosessen ihht beste praksis
- Være oppdatert på utviklingstrekk for fagområdet og bidra til utvikling av gode avtaler i tverrfaglig samarbeid for å oppnå gevinstrealisering
- Bidra til realisering av Oslo kommune- og virksomhetens strategier med tilhørende mål
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav:
- Bachelor-/mastergrad innen innkjøp, økonomi, juridisk eller annen relevant utdannelse på høyskolenivå
- Digital kompetanse
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Fordelaktige kvalifikasjoner:
- Erfaring fra avfalls- og energibransjen, logistikk og/eller prosessindustri
- Kjennskap til offentlige anskaffelser
- Relevant erfaring innen stillingens fagområde (lov og avtaleverk (LOA/FOA/FF))
- Erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser
Personlige egenskaper
- God på relasjoner og tverrfaglig samarbeid
- Serviceinnstilt
- Resultatorientert
- Initiativrik, strukturert og selvgående
- God forretningsforståelse
- Interesse for digitalisering og utnyttelse av teknologi
Personlige egenskaper vektlegges
Vi tilbyr
- Faglig dyktige kollegaer i et trivelig arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
- En virksomhet som arbeider med et viktig samfunnsoppdrag og bidrar til det grønne skiftet
- Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)
- Konkurransedyktige betingelser, stillingen lønnes etter avtale