Frankrikes første hydrogendrevne kjølebil
Brenselcellen gir den 44-tonn tunge kjølebilen like god ytelse, rekkevidde og påfyllingstid som dieselbilene, samtidig som den er helt uten utslipp.
Den nye karbonnøytrale og støysvake lastebilen skal settes i drift i slutten av 2022, og skal da levere ferske råvarer til Carrefour-butikker i de urbane områdene i Provence-Alpes-Côte d’Azur-regionen.
— CATHyOPÉ-lastebilen er utstyrt med Carrier Transicolds Syberia 11-enhet. Den får dermed den samme ytelsen som en vanlig kjøleenhet, samtidig som den bruker mindre energi og er enda mer stillegående. Dette er med på å gjøre kjølebilens miljømessige fotavtrykk enda lavere, sier Julien Roussel, prosjektleder i CATHyOPÉ i pressemeldingen.
En temperatursone
Kjøleenheten er koblet rett på kjøretøyets batteripakke og utstyrt med en hermetisk forseglet kompressor, som i følge pressemeldingen skal gi kontinuerlig kompresjon, i tillegg til redusere risikoen for lekkasjer ned til under 1 % per år. Den energieffektive løsningen er også stillegående (under 60 dB) vil i følge Carrier redusere kundenes karbonavtrykk med ett gigatonn innen 2030.
— Carrier Transicold har i over 20 år vært ledende innen utvikling av elektriske kjøleløsninger, sier Jean-Pascal Vielfaure, direktør i Carrier Transicold. Vi er ekstremt stolte over å være involvert i CATHyOPÉ-programmet, og å jobbe sammen med vår mangeårige partner Transports Chabas, sier han.
Kilde: Carrier
Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!