Rådgiver – Helse, miljø, sikkerhet og kvalitet

Sikkerhet først, sier vi i Renovasjons- og gjenvinningsetaten. Hver uke tømmer vi 115 000 avfallsbeholdere, drifter industrianlegg og har Norges største gjenvinningsstasjoner, så det er ingen liten jobb.

Nå trenger vi en ny HMSK-rådgiver som skal hjelpe oss med dette. Brenner du for godt HMS- og kvalitetsarbeid? Ønsker du å bidra til at vi kan gjøre en trygg og viktig jobb for Oslos innbyggere? Da er kanskje nettopp du vår nye kollega!

HMSK- seksjonen består av leder og seks HMSK- rådgivere, vi søker nå erstatning for en god kollega som har sluttet. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, engasjerte kollegaer og gode muligheter for faglig utvikling i en samfunnskritisk og miljøfokusert virksomhet. Vi ser etter deg som er selvstendig, god på samarbeid og kommunikasjon, og som evner å holde deg faglig oppdatert og ta initiativ til forbedringer. Hos oss vil du jobbe tett på driftsavdelingene. Det er viktig at du trives med og er god på operativ driftsstøtte, samtidig som du skal ha et overordnet blikk på oppgaver for hele etaten. Vi er en engasjert og trivelig gjeng, som jobber mye selvstendig, men som også sparrer og deler kunnskap i seksjonen. Det er derfor viktig at du aktivt bidrar til teamet.

Seksjonen har ansvar for en rekke spennende arbeidsoppgaver, herunder sikkerhetsarbeid, ADR, etatens arbeidsgruppe for arbeidstøy og PVU, holde interne kurs og opplæring innen HMSK, samarbeid med BHT, utarbeide rutiner og prosedyrer, etatens årlige HMS-uke og mye mer. Flere av rådgiverne i seksjonen har solid kompetanse innen ytre miljø og kvalitetsarbeid og vi søker derfor primært å styrke teamets kompetanse på helse- og sikkerhetsarbeid.

Arbeidsoppgaver

  • Følge opp, kontrollere, utvikle og forbedre HMSK-arbeidet i etaten.
  • Rådgivning, opplæring, oppfølging og operativ bistand innen HMSK-oppgaver i drift, i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk.
  • Utføre oppgaver i tilknytning til sikkerhetsrådgiver/ADR,som årlig rapportering til ledelsen
  • Delta i arbeidet med program for HMS-uka .
  • Bidra i det systematiske og forebyggende HMSK-arbeidetinkludert øvelser, risiko- ogårsaksanalyser
  • Etter behov lede/bistå i årsaksanalyser, granskninger og revisjoner

Kvalifikasjoner

Krav for stillingen:

  • Relevant utdanning fra høyskole, universitet eller fagskole fortrinnsvis på bachelornivå
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskrav.
  • Erfaring fra systematisk HMSK-arbeid
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne pånorsk. Noe arbeid på engelsk må påregnes.
  • God digital kompetanse

Fordel for stillingen:

  • Det er ønskelig med sterk HMS-faglig kompetanse bla. kunnskap om lover og regler innen HMS-faget, ADR, oppfølging av avvik, årsaksanalyser, opplæring, utarbeidelse av prosedyrer og rutiner, risikovurderinger,sikre nødvendig systematikk- og sikkerhetsforståelse, konkret innen forebygging av ulykker/helseskader som følge av arbeid.
  • Kjennskap til operativ drift og erfaring med/god forståelse for rollen som HMSK-rådgiver for operativ drift
  • Erfaring som sikkerhetsrådgiverog/eller med å forebygge og bekjempe sosial dumping og kriminalitet i arbeidslivet

Personlige egenskaper

  • Selvgående, resultatorientertog ha evne til å skape fremdrift
  • Tålmodig, strukturert, nøyaktig og systematisk
  • Gode evner til å bygge tillit og skape relasjoner
  • Svært gode kommunikasjons-, formidlings- og samarbeidsevner, spesielt mot operativ drift.

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige og engasjerte kolleger.

  • En virksomhet som er opptatt av utvikling og kontinuerlig forbedring.

  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor i henhold til Oslo kommunes regler.

  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 43-48 (661 600 – 726 000 kronet i året).

  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger (Oslo kommune betaler hele pensjonspremien)

Om stillingen
Søknadsfrist: 3. mai 2024
Ansettelsestype: Fast ansettelse
Arbeidssted: Oslo
Om selskapet

Oslo Kommune Renovasjons- Og Gjenvinningsetaten

Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.

Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.

Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.

Adresse: Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Kontaktinformasjon

Stine Helen Gundersen

Fung. seksjonsleder
Mobiltelefon: +47 994 21 260
Stikkord
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.