Dagens hydrogen-saker i media: Tirsdag 8. mars
Vi holder deg oppdatert.
Finansavisen: — Aksjen er veldig underpriset, sier Gunnar Larsen fra HAV Group. Stikkordene er energioptimalisering, hydrogen og hybrid skipsfart. Vi har kunder, produkter og tjener penger, og vil nok overbevise investorene til slutt, sier han til Finansavisen.
TU.no: Stengigen av det planlagte Aurorafabrikken på Mongstad gir konsekvenser blant kundene som hadde basert seg på flytende hydrogen. Det gjelder blant annet rederiet Topeka, skriver TU.no.
LES MER: Hydrogenprosjektet Aurora lagt på is
Norsk olje & gass: Styret i Norsk olje og gass har startet prosessen for å endre navn.
— Vi er i dag en bred energiindustri med aktivitet også på nye forretningsområder, nye samarbeidskonstellasjoner og med ambisiøse mål både på klimagassreduksjoner og utvikling av nye næringer basert på kompetansen til olje- og gassvirksomheten, sier Monica Th. Bjørkmann, styreleder i Norsk olje og gass.
— Det nåværende navnet til organisasjonen er derfor ikke lenger dekkende nok for virksomheten til organisasjonen, fortsetter Bjørkmann, som blant annet nevner havvind, CO2 og hydrogen og Ammoniakk blant de nye aktivitetene.
Bladet.no: Stortingspolitiker Lars Haltbrekken (SV) har tro på hydrogen som virkemiddel i kampen mot klimaskadelige utslipp. Etter å ha vært i Meråker og hørt mer om planene om en hydrogenfabrikk i Kopperå uttaler han: – Dette er veldig spennende. Her er potensialet stort, skriver Bladet.no.
Adresseavisen (NTB): Den tyske regjeringen skal bruke 200 milliarder euro på kampen mot klimaendringene fram til 2026.
Pengene skal brukes til å kutte CO2-utslipp fra industrien, satse på hydrogen som drivstoff, bygge ladestasjoner til elbiler også videre.
Oslo Børs: Varsel om ordinær generalforsamling i Hynion 15. mars.
LES MER: Hynion har Nord-Europas mest populære hydrogenstasjon
Fiskeribladet: Legger 5 millioner på bordet for å kartlegge CO₂-kutt i fiskeflåten frem mot både 2030 og 2050. Til tross for stadig mer utslippsgjerrige løsninger er nemlig nedgangen i utslipp i ferd med å snu. Grunnen er stadig større båter som krever større motorkraft. Her vises det også til en Sintef Ocean-studie som viser begrensningene med hydrogen og fordelene med ammoniakk på sjøen.
LES MER: Slik designer Salt Ship Design det grønne maritime skiftet
Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!